dinsdag 21 mei 2013

Pinksteren

Ik kan er helemaal niks aan doen, echt helemaal niks.
Ik doe er dus ook gewoon niks en geniet er gewoon lekker van ;-)

Ik kan er zo van genieten, niet omdat we vrij zijn maar de gedachte erachter, de inspiratie. Het vol zijn van iets (en dan bedoel ik niet de gourmet)
Christelijke feestdagen, ook wel heilsfeiten genoemd. Voor de meeste mensen is het gewoon een lekkere vrije dag, of soms zelfs een lang weekend.
Maar er zijn nog steeds (gelukkig wel) mensen voor wie die feestdag een échte betekenis hebben en die heilsfeiten ook vieren en/of gedenken als zodanig.

Laten we ze eens op een rijtje zetten;

Kerstfeest -> De geboorte van de Here Jezus. De Zoon van God die naar de aarde komt als baby.
Goede Vrijdag -> De sterfdag van diezelfde Zoon van God aan het kruis. Gelukkig is hiermee het verhaal nog lang niet afgelopen.
Pasen -> De opstanding uit de dood van Jezus.
Hemelvaart -> Zoals het woord ook al zegt; Jezus die naar de Hemel teruggaat naar Zijn Vader. En vandaar uit verder gaat met Zijn werk.
Pinksteren -> De uitstorting van de Heilige Geest, waardoor wij als mensen het verder kunnen met het werk, geïnspireerd, door deze Geest. Het werk in Gods Koninkrijk.

Dat zijn de feest of gedenkdagen die we elk jaar vieren en herdenken.
Het meest geweldige feest vind ik toch wel Pasen, maar wel op de voet gevolgd door Pinksteren. Geweldige feesten.

Toch is er nog een heilsfeit wat ik hier niet genoemd heb, we kunnen dat feit ook nog niet vieren. En als het zover is hoeven we het niet meer te vieren. Dan doen we niks anders dan vieren. Ik heb het hier over...

Wederkomst: Het moment dat Jezus terugkomt. Ook wel de Jongste Dag genoemd. Op die dag zal iedereen erbij zijn, elk oog zal Hem zien. Wat een geweldige dag zal dat zijn. maar op die zal er ook worden geoordeeld.

Ik heb net al gezegd welke voor mij de meest inspirerende feesten zijn, heb jij ook feest waar je meer door geraakt wordt? En met welke reden?
Wil je het delen, hier? Wie durft...???





Geen opmerkingen:

Een reactie posten